השתלה בזאלית – היסטוריה

שתלים בזאליים התפתחו והשתפרו בכמה שלבים תחילה על ידי רופאי שיניים צרפתיים וגרמנים. השתל הראשון פותח על ידי ד״ר ז׳אן מארק ג׳ולייט בשנת 1972 והדגם אותו הוא פיתח נמצא בשימוש עד היום. באמצע שנות ה- 80 רופא שיניים צרפתי בשם ג׳ררד סקורטסי, שיפר את השתל והוסיף לו מערכת חיתוך.

באמצע שנות ה- 90 קבוצת רופאי שניים ומנתחי לסת מגרמניה פיתחו סוג חדש של שתל עם כלים מתאימים המבוסס על שתלי דיסק שהיוו את הבסיס לשתלי ה- BOI (Basal osseointegrated) המודרניים. בשנת 1997 ד״ר Ihde החל לייצר שתלים בזאליים עם בסיס אופקי בצורה של שתלי הדיסק אשר הלכו והשתפרו עם הזמן.

מהי עצם בזאלית?
העצם מורכבת מחלק פנימי רך (ספוגי) המכוסה בשכבת עצם צפופה (קליפת המוח). כל שתל בזאלי ממוקם לפחות בשני מקומות בעצם קליפת המוח (דו-קליפת המוח). העצם הקליפתית המשמשת להצבת שתלים בזאלים היא מינרלית מאוד ועם דרגה גבוהה של התחדשות. זה מבטיח שילוב של השת

מה היא השתלת שיניים בזאלית?

השתלת שיניים בזאלית (Basal implants) היא מערכת השתלות מתקדמת המשתמשת בחלק הבסיסי של הלסת שהיא העצם הקשה (קליפת העצם)
. שתלים בזאליים עשויים ממתכת טיטניום המעוצבת באופן מיוחד כך שהיא תתאים לאזורי העצם הבסיסית (קליפת העצם). בסיס העצם מהווה משטח איכותי לאחיזת השתלים הייחודיים והמתקדמים הללו.

השיניים הטבעיות ממוקמות בחלקים פחות צפופים של עצם הלסת הנקרא עצם ספוגית או עצם אלבאולרית , העצם באזור נספגת באופן הדרגתי ובעיקר במקומות שחסרות בהן שיניים (לאחר עקירה) או מסיבות גנטיות ומחלה.

לעומת זאת, העצם שנשארת ואינה נספגת לאחר נסיגת העצם הספוגית עקב אבדן שיניים היא העצם הבסיסית שנמצאת מתחתיה. עצם זו אינה נוטה להיספג או להזדהם, היא צפופה מאוד, קליפתית ומאפשרת תמיכה טובה לשתלים.

שתלים בזאלים יתרונות

1: השתלה בזאלית נחשבת לחלופה הטובה ביותר לאנשים שסובלים מחוסר עצם ולכן היא אינה מצריכה השתלת עצם כפי שנהוג לבצע לפני שמשתילים שתלים סטנדרטיים אם זה הרמות סינות או בלוקים

2 : עם שתלים בזאלים השיניים מקובעות בתוך 72 שעות לאחר ההשתלה בתהליך שמכונה ״העמסה מידית״ ובכך נחסך זמן המתנה ארוך (בין חצי שנה לשנת החלמה!).

3 .יתרון משמעותי נוסף של השתלה בזאלית למחוסרי עצם הוא העובדה שהיא מתבצעת בהצלחה גם בקרב מעשנים חולי סוכרת וחולי לב וכל מחלה סיסטמית
וגם אצל אנשים הסובלים ממחלות חניכיים כרוניות חמורות והרסניות.

4. השתל הבזאלי כולל את המבנה כמקשה אחת , וזה מהווה חוזק לחיבור בין השתל למבנה ובכך אין סיבוכים לשבר בחיבור בין המבנה לשתל

5. ההליך נחשב למינימום פולשני וטראומטי,
ללא פתיחת חניכיים וללא תפרים מה שעוזר לריפוי מהיר.

6. עצם בסיס חזקה ותומכת ולכן היא מהווה פתרון מעולה למחוסרי עצם, אחוז הצלחה גבוה (98%) ונטייה מועטה לזיהום.

7. לאחר השתלה בזאלית אין צורך בניתוחים נוספים (חשיפת השתלים וקיבוע כיפות ריפוי ).

8. הכאב אחרי השתלה בזאלית מאוד סביר ללא נפיחות והימטומה גם במקרים המורכבים ביותר.

 

{

שעות פתיחה

א – ה: 10:00 – 18:00

שישי : 10:00 – 15:00

שבת : סגור

השתלת שיניים בכפר סבא

מתחם בית יתיר רח’ ויצמן 42 , כפר סבא

טל : 09-7736665
דואר אלקטרוני : info@dr-essam.com

השתלת שיניים בפרדס חנה

רח’ המייסדים 38, פרדס חנה – כרכור
טל: 077-7027225
דואר אלקטרוני : info@dr-essam.com

השתלת שיניים